tisdag 20 november 2007

Mamma-träff, jobb och tårtbak!

Det har varit en väldigt intensiv dag idag. Först hade vi vår obligatoriska mamma-träff för veckan och barnen hade så roligt så, precis som de brukar. Och vi mammor fick till och med ta det lugnt med en kopp kaffe och lite fika eftersom de lekte så lugnt och fint i Alvars rum! Sedan var det bara att gå ut på en prommis med Alvar så han skulle få sova ett tag. Efter det begav jag mig på jobbet ett par timmar. Inte så dumt att tjäna ihop någon krona till julklapparna!

På väg hem från jobbet tog jag vägen förbi affären och köpte hem lite material till ett tårtbak, och då alla ingredienser ändå fanns hemma så var det lika bra göra tårtan! Det blev vita bottnar med trädgårdsbärsmousse- och chokladcremesfyllning, dekorerad med mmf. Tänkte ta med den på jobbet i morgon och överraska kollegerna. Bara hoppas att den inte faller ihop totalt under natten!

3 kommentarer:

en brunetts bravader sa...

oj, vilken fin tårta :) kul att överraska jobbarkompisarna, dom blir säkert glad :)

Mitt i mitt liv sa...

WOW vilken tårta! SÅ fin :-)

Alicias mamma sa...

Oj, den blev ju verkligen superfin ju!! Den får du minsann lov att göra om och bjuda på nästa gång vi ska ha träff hos er:-D
Hur gick de på jobbet, fixade ni att byta rören?