tisdag 27 november 2007

Nedräkning till advent!

Och som jag har längtat! Jag vet att jag säger det om ett antal årstider och högtider, men julen måste väl vara det absolut mysigaste som finns?! Det blir ju så varmt och ombonat med allt det röda, alla ljus, tomtar och änglar och med alla härliga juldofter som fyller hemmen!

I helgen som var anordnades skyltsöndag. Lite tidigt i min smak kanske, jag hade nog tyckt det passat bättre till första advent, men nog hjälpte snön, tomtarna och julskyltningen till att framkalla lite julkänsla. Och sedan har den bara växt och växt. Tror bestämt jag måste julpynta lite idag när Alvar sover sin tupplur. Kanske inte tomtar och stjärnor än, men jag kan ju i varje fall torka nåt fönster och hänga upp en och annan gardin! Fast då lär väl min älskling känna det på sig och bara sova nån fjuttig halvtimme eller så! Jaja, han kan väl få hjälpa till lite, det är ju i alla fall jul (snart)...

Inga kommentarer: