måndag 19 oktober 2009

"Har ni flyttat klart ännu?"

Svaret är JA, flytten är genomförd! Ja, i stort sett i varje fall... David har fortfarande en eller två saker kvar i sin lägenhet. Men till helgen lär de väl också stå i kaoset i garaget skulle jag tro. Jag kan lova er alla att under den här sommaren har min toleransnivå för stökiga rum ökat avsevärt. Om det är bra eller dåligt? Nja, vem vet... ;-)

Flytten är som sagt över, men vi är långt ifrån färdig-istallerade i huset ännu. En av orsakerna är en vattenskada i badrummet... Vart i hela världen ska jag göra av allt schampo, balsam, duschcremer, badlakan, handdukar, smink och hårvård när jag inte har något badrum att ställa in det i? JAG VET! Jag stoppar det i korgar och påsar och ställer det på golvet i vårt blivande sovrum. Bra idé... NOT! Men så lever vi hur som helst idag. Vi lever med sängen i vardagsrummet, badrummet upprivet och hantverkare springande ut och in med skitiga skor. Behöver jag säga att jag lääääängtar tills badrummet är färdigt???


2 kommentarer:

Allt å lite till sa...

Vad härligt att flytten är genomförd. Mindre kul med vattenskada och att leva i lite av ett kaos. Nåja, det kommer säkert bli bra när det är färdigt! Hoppas allt är bra med er i övrigt, att ni är friska och krya och så. Med oss är det bara fint. Ska strax hämta Melvin från förskolan. Han ska och klippa sig idag för imorgon ska vi och ta kort på barnen. Det blir spännande att se hur det går... :-)
Måste ju få komma och kika i huset någon dag. Men kanske sen när ni kommit mer i ordning? Vi kan väl höras? Ha det gott!

Elin sa...

Hej!

Trist med vattenskadan, men skönt att ni kommit in i allafall.

KRAMAR