måndag 19 april 2010

Helgen som gått...

Alvar är i desperat behov av byxor i strl 110 och trots att jag har fått löfte om att få låna ett par byxor i den storleken så känns det som om jag vill ha något par som han äger själv med. Så jag bytte bort min jobbarlördag för en dag på stan med min underbara mamma! Tre par byxor, två tröjor, sockar, kalsonger och en pyjamas fick det bli till min lille söt-nöt. Nu har han nog kläder så det räcker tills det är dags för knickers och shorts igen! Sedan hittade jag faktiskt ett och annat plagg själv, vilket var VÄLDIGT behövligt vill jag lova!

Kvällen bjöd på 30-års fest som gick i 80-tals tema. Jag trodde inte riktigt att jag skulle orka fara på grund av min onda fot (som till på köpet hade plågats på stan halva dagen) men när David och hans bror och fru hade dragit iväg så kände jag i stort sett på en gång att jag skulle döööö av tristess hemma en hel kväll. Jag vill ju också vara med och leka. ;-) Snabba ryck blev det då! När A kom för att hämta mig stod jag med våffeltången i håret, oklädd och osminkad. Så det blev som det blev det där med 80-tals styling. Men, men... Festen var då hur som helst jättetrevlig! Många trevliga människor i skojiga outfits. Vissa bjöd kanske... hmff... lite mer på sig själv än andra. Typiskt bara att David var en av dem. Men vad kunde jag vänta mig, egentligen??? ;-)

Söndagen blev lugn. Vi gjorde inte så mycket mer än låg i soffan halva dagen. Kvällen avslutade vi med att grilla. Mmmm, det är ju bara SÅ gott! David lagade en riktig festmåltid med grillat kött, potatisgratäng och en god sallad till det. Efter det drog vi iväg och spelade lite biljard och dart. Tur att det bara var jag och han, för ingen av oss har precis någon framtida karriär inom någon av dessa sporter kan jag lova! Men roligt, ja det var det! =)

1 kommentar:

Annso sa...

Det var ju jättekul att du också kom på festen, blev en riktigt lyckad kväll måste jag säga :)