onsdag 10 augusti 2011

Baka, baka liten kaka...

Det trista vädret fortsätter och jag håller mig inomhus i värmen. Man fryser ju nästan ihjäl när man sticker näsan utanför dörren. Nja, kanske inte riktigt (det gör vi ju inte ens när det är -37 under vintern) men närapå. Så gå ut kommer inte på fråga. Jag passar på att baka istället. Nu har jag fyllt upp frysen med både cookies, sommarkaka, kärleksmums, dumlekaka och kolakaka. Det känns bra, rätt okej. Men för att verkligen döva mitt dåliga samvete över fikabristen vet jag vad som måste göras... Bullbak...

Det känns alltid lika besvärligt att påbörja ett bullbak, jag vet inte varför. Tror det är tanken att diska upp allt efteråt som är problemet... Men när bullar väl är bakade och det doftar av kanel och vanilj i hela huset känns det alltid så himla bra! Vi får väl se vad som händer i morgon om det här vädret fortsätter. Kanske jag orkar ta tag i bullbaket så att jag kan bjuda Alvar på nybakade bullar när han kommer i morgon kväll. :)

Inga kommentarer: