tisdag 9 augusti 2011

Tråkigt väder...

...jamen nånting! Förutom regnet och blåsten har det blivit svinkallt ute. *brrr* Jag hoppas verkligen att vädret blir bättre. Jag är inte redo för höststormar ännu, det har ju precis bara blivit Augusti!

Nåja, inget ont som inte har något gott med sig. Jag försökte elda lite i kaminen igår för att få upp värmen, men utan resultat. Jag kanske skulle använt något mer än bara gamla tidningar. Men vem orkar hämta torr ved att elda? Så jag ställde mig och bakade lite istället. Väldigt välbehövligt vill jag lova, särskilt med tanke på att några födelsedagar närmar sig inom en snar framtid. Kolakakor och sommarkaka fick det bli. Och när ugnen varit på i några timmar var det betydligt mycket varmare och skönare i huset igen!

Idag är det bara två dagar tills Alvar kommer hem igen. SKÖNT! Jag sakar ju den lille busungen... Fast jag ska försöka ta tillvara de här dagarna genom att sova mycket och baka lite till så jag har all ork och tid i världen att lägga på honom när han kommer hem igen! Men jag kan säga att jag starkt tvivlar på att det kommer att bli lika många bad-resor den här kommande veckan som det blivit under resten av sommaren...

Inga kommentarer: