fredag 7 december 2007

Fredagsstädning!

Nu är fredagsstädningen gjord, och OJ så skönt det känns måste jag säga!!! Var stressad över den redan igår (trots att det bara är jag i vårt hushåll som tycker det är absolut nödvändigt med ett nystädat hus till helgen!) och i morse var det ännu värre. Till på köpet vaknade min underbare son när jag knappt hade börjat med dammtorkningen (steg 2 i mina städrutiner), och det gjorde ju inte städstressen mindre! ;-) Som tur är har Alvar en helt UNDERBAR mormor som kom till min undsättning och tog ut busfröet på en liten prommis så jag fick chans att städa färdigt!

Så nu sitter jag här vid datorn i lugn och ro med nästan allt färdiggjort. Det är bara renbäddning i sängen (som Tias ska få hjälpa mig med ikväll) och lite tvätthängning kvar. Det ska bli sååå skönt med helg, utan att ha städningen hängande över sig!

Nu undrar jag bara om min mamma rymde med sitt barnbarn. ;-) Får nog snart efterlysa honom tror jag, innan jag får kram- och pussabstinens!

1 kommentar:

Allt å lite till sa...

Skönt att få städa i lung och ro! Men hur gick det med Alvar? Blev han kidnappad eller fick du tillbaka honom? :-)