torsdag 27 december 2007

Julen är över!

Och den har varit underbart härlig. Julaftons förmiddagen spenderade vi hos Alvars mormor och morfar med moster Fi. Och där fanns det julklappar i MASSOR, som om jag hade förväntat mig annat. ;-) Och det bästa av allt är att Alvar fick rätt mycket kläder och det är PRECIS vad han behöver i min mening. Fast själv så gillar han ju Elmo och traktorn mest!

Sedan var det bara att fara hem och sova lite (Alvar alltså, han somnade redan i bilen på väg hem!) och jag och Tias passade på att ta det lite lugnt. Strax före 15 var det bara att flytta Alvar från vagnen och in i bilen igen för att bege oss till faster Bettan och resten av Tias familj för att fortsätta julaftonsfirandet där. Och kvällen blev så himla trevlig! Alvar hade hur kul som helst med alla kusiner, särskilt med 14-åringen som var tryggheten själv och tog hand om Alvar stora delar av kvällen.

När tomten väl kom stelnade nästyngsta kusinen till ordentlig, men Alvar var lika framåt som vanligt och ville självklart både hämta sina paket och känna lite extra på tomtens pälsbyxor! Så himla skönt att han är så framåt som han är. Jag hoppas verkligen att det kommer att underlätta inskolningen på förskolan!

Julhelgen har alltså varit helt underbart skön och vi är alla nöjda och glada. Och tackochlov hade tomten hindrat sig själv lite i år och bara kommit med en lagom mängd paket som vi alla har önskat oss och faktiskt behöver. Fast sen kom det ju lite pengar i vissa paket förstås, så vi kan unna oss det fina i livet. ;-) Men så är det!

Jaja, ska ta och ladda lite avsnitt av One Tree Hill, som jag fick i julklapp av min underbare son och älskade sambo. Ha en bra kväll alla där ute!!!

Inga kommentarer: