tisdag 11 december 2007

Saffransbullar!

Nu har jag fyllt upp frysen med lite saffransbullar! Till Mattias stora glädje ska kanske tilläggas, eftersom han ÄLSKAR dem! Men eftersom jag bakade av det som fanns hemma så blev det bara bak på en halvliter mjölk. Jaja, jag får väl baka en sats till lite närmare jul! Däremot tror jag det blir lite mer bakning redan i morgon. Har nämligen precis skrivit av Sandras recept på saffransbutterkaka och är väldigt sugen på att testa det i morgon, den verkar himla smarrig! Undrar om kanske Alvars morfar och mormor skulle uppskatta en sådan med tanke på att hon inte ska baka några saffransbröd i år? Jo, jag tror vi satsar på bak i morgon! Vi får bara hoppas det blir lite varmare ute så inte jag och Alvar fryser näsan av oss när vi ska ut och handla!

Nej, nu är det nog bäst jag går ut till min "Guitarrhero" i datarummet och hör om inte han är redo för sängen snart, eller om han har tänkt rocka lös hela natten! ;-)

Inga kommentarer: