måndag 14 januari 2008

Nytt år och inskolning pågår!

Jaha... 2008. Undrar vad det här året kommer att bjuda på för spännande händelser, tråkiga ögonblick och minnesvärda stunder?

Inskolningen av Alvar är väl den första stora händelsen under det här året (om vi räknar bort alla 5 födelsedagar som vi redan hunnit med att fira!). Han har börjat på Myran och vi är inne på inskolningsvecka 2. Allt känns bra än så länge. Det verkar vara bra personal och en fin grupp med barn. Och det bästa av allt är självklart att Alvar verkar trivas! I morgon är det lunch-premiär och dagen därpå sov-premiär. Lunchen lär inte vara några problem för mitt lilla matvrak! Sömnen däremot lär bli en historia för sig. Min lille prins som ALDRIG NÅGONSIN sovit bra inne... Och somna för eftermiddagsvila är det ju bara inte tal om ifall han inte är fullt påklädd och på väg ut i vagnen! :-D Så sovandet lär bli spännande.


Nu ska jag surfa runt lite här innan jag släpar mig till sängen. Är så outsägligt trött att det finns inte. Måste vara det ständiga mörkret. Jaja, nu har det ju vänt i varje fall!

1 kommentar:

Allt å lite till sa...

Vad roligt att höra att det går bra för Alvar på dagis och att han verkar trivas! Spännande att få höra sen hur det går med vilan. Melvin är ju ett hopplöst "sova-på-madrassen-fall". :-) Dom har verkligen försökt, men nej... han sover klart bäst påpälsad ute i sin kära vagn. Men det är ju iofs inte så konstigt när han i princip aldrig gjort annat. :-)