tisdag 22 januari 2008

Trött kille!

Igår var Alvars första "riktiga" dag på Myran. Och trots att vi var tvungna upp halv sex (istället för 8 som han är van) så var han på strålande morgonhumör. När jag skulle lämna honom klockan 6 så försvann han in i lekrummet direkt vi kom dit så det var bara att säga hej och fara på jobbet utan en endaste lite kram. Men jag är så glad att han inte är ledsen då vi lämnar honom!

Om Alvar var pigg i går morse så var det desto värre idag. Han har snorat hela natten och varit orolig. Kvart över sex så ville han absolut inte ligga kvar i sängen längre. Som tur är så är jag ledig idag så vi gick upp och satte oss i soffan och mös med lite välling och timon & pumba på tv:n. Efter det klädde vi oss och gick ut för att skotta lite snö och sedan tog vi vagnen och promenerade ut på byn en sväng. När vi kom hem till huset och jag drog upp vagnen på bron och in i hallen så lade han igen ögonen. Och han var helt omöjlig att väcka! Så jag drog ut vagnen igen. Det är väl bara låta honom sova. ;-)


Tror jag ska lägga mig och vila ett tag jag med. Natten har som sagt varit mer vaken-natt än sovgott-natt! :-D

Inga kommentarer: