fredag 22 februari 2008

Nystädat hus!

Igår jobbade jag kväll och kom hem strax efter 21. Döm om min förvåning när jag kommer in i hallen och känner den härliga, hemtrevliga doften av... Ajax! Det visade sig att min underbare sambo har städat HELA huset medan jag har varit borta, med lite hjälp av Alvar förstås (som är mycket piggare nu för övrigt!). ;-) De har dammtorkat, dammsugit, skurat, tvättat och röjt - RUBBET! Så himla skönt alltså. Och jag tror faktiskt, om det nu är möjligt efter 10 år tillsammans, att jag blev lite nykär i min älskling ännu en gång...

2 kommentarer:

Alicias mamma sa...

Oj oj! Inte illa! :-) Sånt kunde Fredrik göra förut, innan Alicia. Men nu skulle det nog ALDRIG hända, haha!
Skönt att Alvar är piggare.

Vardagsliv och Tankar sa...

alicias mamma: Ja, alltså... Tias hjälper ju till mycket hemma, men jag är inte heller bortskämd med såna här överraskningar. Snacka om att det kändes lättare att komma hem idag och veta att allt är färdigtstädat till i helgen! =)