tisdag 19 februari 2008

Stackars älskling...

Alvar mår inte alls speciellt bra... Han sov mycket bra natten mot idag och har varit hyfsad pigg hela förmiddagen. Han vaknade i och för sig med 38.3 i feber klockan 7 på morgonen så jag gav alvedon, men jag tycker inte att den ska hjälpa ända fram till 14 på eftermiddagen. Det var nämligen då han började bli slö igen. Ville sitta och kramas och bara vara i famnen vilket vår son ALDRIG har velat (om det inte innebar att bli buren till sömns vill säga ;-) ). Så det är klart man börjar fundera vad som är fel...

Så det var bara att tempa. Medan vi tog feber började han frysa massor på skötbordet. Termometern visade bara 38.9 men jag kände på mig att den var på väg upp. Jag gav alvedon men trots det frös han mer och mer och blev hängigare och hängigare. Obehagligt värre... Men en timme efter jag gett alvedonen vände det och han blev lite piggare igen.

Innan vi skulle lägga honom nu ikväll visade tempen 40,4. Vi gav honom lite alvdon igen och nu halvslurmar han i vår säng som en annan nakenfis i bara blöjan. Så fin, så söt, så väldigt, väldigt trött... VÅR son, och han råkar bara vara det underbaraste i världen!

7 kommentarer:

Alicias mamma sa...

Men sluuuuuta!! Tror du man blir lite smått avis när du lagt ut bilder på hotellet??? Jag VILL också åka utomlands!!

Stackars Alvar! Huvva, 40.4....så hög feber har aldrig Alicia haft.
Hoppas det ger sig snart!

Vardagsliv och Tankar sa...

Alicias mamma: Men det är ju bara ni bokar en resa ni med! Och nog tror jag Alicia klarar värmen utomlands redan nu om ni inte vill lämna henne hemma. För hon brås ju på sin mor och du är ju inte värmeskygg recis! ;-)

Allt å lite till sa...

Stackars liten som är så krasslig... :-( Hoppas han piggnar på sig fort!!

Ser ju att ni också bokat en utlandsresa! Härligt, härligt! Såg jättefint ut hotellet och det är ju verkligen fint på Kreta.

Vardagsliv och Tankar sa...

allt å lite till: Ja, jag hoppas det går om fort. Jag hatar att se honom så här.

Det blr säkert bra med resan tror jag. Som du säger så är det ju fint där. Bara jag nu får ta det lugnt där och inte blir dragen Kreta runt!

Allt å lite till sa...

Haha, ja du får väl se till att det blir en avkopplande resa och inte bara en massa flängade runt hela Kreta. :-)

Nej, det är verkligen inte kul när dom är sjuka dom små liven. Och när febern är så där hög och dom bara hänger och knappt orkar sitta upp, ja... då har man ju nästan nära till gråten. Sist då Melvin var sjuk och nästan hade 41 i feber, då tyckte jag faktiskt att det var lite obehagligt...
Du får väl höra av dig till BVC om febern fortsätter att vara sådär hög. Lika bra att få komma så någon kan titta på honom då. Kanske han har en öroninflammation eller nåt sånt på g??

Vardagsliv och Tankar sa...

allt å lite till: Jo, jag tror Tias (som ska vara hemma i morgon) får fara på bvc åtminstone så de får lyssna lite på honom. För som du säger blir man ju gråtfärdig när ens älskling är helt matt och halvfrånvarande. :-(

Har du sett skoter-inlägget förresten? ;-)

Allt å lite till sa...

Hej och hå... så det blev en skoter och en pulka minsann?! Så skoj!! :-) Då kanske man stöter på er också i kanis snart (om ni orkar köra så pass långt dvs)! :-)