tisdag 19 februari 2008

Ski-Doo GTX 600 SDI -05 + Brännapulka

Nu är vi, precis som så många andra Älvsbybor, äntligen stolta skoterägare! En Ski-Doo GTX 600 SDI -05 (visst blev allt rätt nu?) blev det. Självklart har vi också införskaffat en Brännapulka så att jag och Alvar ska kunna mysa ordentligt där bak när Mattias gasar fram över de snöklädda vidderna... *drömmer mig bort*

Det känns superbra måste jag säga, jag som egentligen inte alls har varit skoterintresserad någonsin! Men jag har insett hur svårt det är att motivera en 1½-åring att sitta längre än en kvart på boben, och hur långt tar vi oss på en kvart? Upp på byn kanske... Men nu kommer vi att ta oss ut i vinter hela familjen. Och kanske, om Mattias får som han vill, en och annan romantisk tur på tu man hand. Om mormor och morfar nu kan "offra sig" och vara barnvakt en timma eller två vill säga! ;-)

Inga kommentarer: