fredag 6 juni 2008

Om ett dygn...

...sitter jag på Kallax och väntar på att få sätta mig på flyget som ska ta mig, min mamma och min syster utomlands. Kreta en hel vecka utan ett enda måste. Jag ska förflytta mig mellan sängen, solstolen och middagsbordet dagarna igenom! Sova mycket, läsa ikapp allt jag inte har hunnit med senaste två åren, få extra energi från solen och all den färska frukt som finns... Det känns spännande, skoj, oroligt, pirrigt och härligt på samma gång. Frågan är hur jag ska överleva kvällarna utan Alvar och Mattias utan att sakna dem till döds... Men det går nog säkert bra!

Sedan börjar väl pack-stressen närma sig lite den med. Hur i hela friden ska jag nu hinna få ner allt i resväskan? Har jag allt jag behöver ha med mig hemma? Hinner alla nytvättade kläder torka till i kväll eller ska jag packa i morgon? Kommer jag verkligen att använda 5 olika linnen? Behöver jag ta med joggingskorna? Vilka är oddsen att jag kommer orka bry mig om att platta håret? Jag är hur som helst helt säker på att jag, precis som vanligt, kommer resa iväg med en överfull väska och när jag kommer hem har jag inte behövt hälften av sakerna i den. Jaja, bättre att ha med en sak för mycket än en för lite kanske. Det är då min filosofi!. =)

2 kommentarer:

Allt å lite till sa...

Ha nu en riktigt trevlig resa!! Mys, ta det lugnt, må gott och bara vila upp dig! *kram kram*

Anonym sa...

Åhh, undrar om ni landat nu?? Hoppas du får en härlig vecka!! *kram*