torsdag 10 juli 2008

Semester i kylan

På tisdageftermiddag gick jag på semester! Visst känns det skönt, men inte lika efterlängtat som tidigare år. Men det beror nog säkert på en kombination av att jag redan varit ledig en vecka samt att vädret är så dåligt. Det regnar ju förvisso inte, men var 17 håller värmen hus?!? Jag som har längtat så efter långa, ljusa sommarkvällar när allt man behöver ha på sig är en kjol, linne och en tunn kofta.

Hmm... Efter senaste årens somrar kan man ju tycka att jag borde ha lärt mig att det inte är så stor chans med sådana sommarkvällar. Men hoppet är det sista som överger människan säger man ju! Sedan finns det ju förvisso inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Så det är väl bara att klä sig ordentligt och gå ut i världen och njuta! Njuta av naturens alla ljud, njuta av luften som är lätt att andas, njuta av ledigheten...

Inga kommentarer: