måndag 18 augusti 2008

Första dagen efter sommarlovet

Idag har Alvar varit sin första dag på förskolan efter sitt långa sommarlov. Strax efter klockan sex var jag tvungen att lämna min lill-prins. Helhemskt att det måste bli så tidigt, men så är det. Och ingen är lyckligare än jag att det gick precis lika lätt som det brukar. Han började leka på en gång och vinkade glatt när jag var tvungen att åka, trots att det var en av avdelningens nya fröknar som skötte öppningen och Alvar var första barnet. Jag har i och för sig fullt förtroende för alla fröknar men jag var lite nervös att Alvar skulle reagera på att det var "fel" fröken. Men inte det inte! Han är så duktig, min älskling!

1 kommentar:

Allt å lite till sa...

Men så skönt att det gick så bra den första dagen, trots nya fröknar och allt!