måndag 28 december 2009

Nu är den glada julen slut, slut slut...

Nu är julhelgen slut för i år. Är det nu allt blir bättre och lättare igen? De säger ju att det är mest jobbigt det första året, med allt nytt och alla nya människor och alla nya förhållningssätt. Jag hoppas det...

Julafton blev väl på hela taget okej. Kändes väldigt jobbigt när Tias kom och hämtade Alvar, men jag förstår att han saknar honom lika mycket som jag när jag inte har honom hos mig. Alvar verkade hur som helst nöjd över tomten och alla presenter. Och på torsdag, när min prins kommer hem igen, kommer alla julklappar vara som nya för honom igen! Och tänk! Jag hade också varit snäll i år (tro det eller ej)! Jag fick bland annat ett par superfina örhängen, parfymer, ett fotbad, ölglas, en bok och pengar. Inte dumt alls!

På juldagen blev det utgång. Klockan 21 bestämde vi oss att fara till E och trots att det blev med kort varsel och en snabb förfest så var kvällen trevlig. Jag hann prata med vänner jag inte träffar så ofta som jag skulle vilja. (även om vissa av dem bor hur nära som helst...) Skönt att de förstår varför mitt liv känns så upp och nedvänt som det gör!

Det har blivit mycket "sova-ikapp-december-månads-missade-sömn". Men ikväll blev jag utbjuden i Luleå på Waldorf och sedan på bio. Om inte bilresan dit och hem hade känts som en mardröm hade kvällen varit underbar. ;-) Det är konstigt det där... Varför är jag åkrädd med vissa??? Det är inte på något sätt så att jag inte litar på D när han kör bil. Jag är bara nervös ändå... Fast det är jag ju med de allra flesta. Än så länge är det bara en chaufför som jag varit totalt trygg med i bilen.

Nu är klockan morgon igen och jag VET att det är dags att gå och sova. Men det bär mig emot... Vet inte varför, har inga som helst svar. Är jag rädd för att drömma kanske, kan det vara så illa? Jag vet inte... Men hursomhelst måste det göras. Det är dags att försöka vända tillbaka dygnet nu. För på torsdag kommer världens underbaraste lillkille som inte har nån som helst förståelse för att mamma sitter uppe till fyra på morgonen. ;-)Han vill upp och leka ändå. Och vi får väl se vad han tycker om paketet som tomten lämnade efter han hade åkt till pappa. En bob, som är en alldeles perfekt present med tanke på all snö som dalar från vinterhimlen!

GOD NATT!

Inga kommentarer: