onsdag 28 september 2011

Genom sig själv känner man andra

Vi var på föreläsning på Polar Hotell idag. Grunden var väl ungefär som rubriken säger. Och att man ska lära känna sig själv för att veta varför man dömer ut andra. Det känns som om jag kommer närmare och närmare känslan av att verkligen känna mig själv. Den har framförallt vuxit fram sedan Alvar föddes, samt under första åren efter separationen från Alvars pappa. Men det är klart, det är alltid en liten bit kvar. ;) Ingen blir väl någonsin perfekt?

I morgon åker Alvar till sin pappa igen. Som tur är har jag världens bästa arbetskamrater. Jag kommer få åka hem på eftermiddagen på min rast och träffa honom, och kanske till och med följa upp till hans pappa och lämna honom. Det känns så underbart härligt när folk vill ställa upp så man ska känna att dagen blir den bästa möjliga. Jag hoppas de vet att jag vill ställa upp för dem med, av hela mitt hjärta... :)

Dags att sova. För trots sovmorgonen i morgon vet jag att min gullunge vill kliva upp tidigt. Åtminstone tidigare än jag skulle önska... ;) Men det är värt varje tidig morgon bara för att få vara honom nära.

God Natt världen. Nya tag i morgon!

Inga kommentarer: