torsdag 22 mars 2012

Trötta blå ögon...

Min älskade son är hemma igen. Det blev legolek, precis som vanligt, och en massa sånger under kvällen. När vi hade borstat tänderna och han valde böcker var det väldigt trötta ögon som valde bok. En halv bok orkade han med... Jag fortsatte läsa om Nicke Nyfiken på sjukhus, och jag måste medge att det blev med tystare och tystare röst. Han bara somnade... Lugnt, tryggt, med sina mest älskade gossidjur nära. Jag minns inte när det hände senast. När somnade han faktiskt ifrån sin kvällssaga? Har det någonsin hänt förut?

Nu sitter jag här, med trötta ögon även jag. Jag är lycklig. I morgon är ännu en arbetsdag. En inte alltför lång sådan. Sedan har vi en hel helg att mysa och ta det lugnt och bara leva. Underbart! Men före det är det dags igen... Något jag aldrig kommer undan trots att det ibland känns som om jag gärna skulle klara mig utan det: Några timmars sömn. Uppfinn ett piller så vi slipper sova och min lycka är gjort... God natt!

Inga kommentarer: