måndag 26 mars 2012

Ur led är tiden

Nu är det sommartid igen och ur led är tiden. Jag minns inte att jag har varit så här berörd av tidsändringen någonsin förr. I skrivandets stund är klockan strax efter halv tio. I förrgår hade klockan varit strax efter halv nio. Men jag är totalt knäckt! Om jag inte visste bättre skulle jag tro att jag har ställt tillbaka klockan, inte fram...

Alvar påverkas även han. Min sötnöt somnade igår, efter en våffellunch hos hans mormor, när vi låg och läste böcker. Han somnar ALDRIG med mig i sängen på dagarna om han inte är sjuk, inte ens under den period han faktiskt sov middag och fortfarande var en liten plutt. Och trots det var har lika trött som vanligt på kvällen. Idag somnade han snabbt efter några Bamseavsnitt från hans nya tidning.

Jaja, denna trötta mamma ska se klart tv-programmet som visas i detta nu. Sedan blir det sängen. Åh, älskade säng, vad jag längtar! (men jag MÅSTE komma ihåg att beställa nya kuddar och täcken och förnya mig lite)

Inga kommentarer: