måndag 5 mars 2012

Umeå

En lugn och skön helg har spenderats i Umeå, björkarnas stad. Och oj, vad jag önskat att björkarna hade haft små gröna blad istället för kalla, kala kvistar. Men helgen har varit bra ändå. Underbart sköna Carpe Diem sängar i ett hotell som för helgen svämmade över av hårdrockare på grund av hårdrocksfestivalen. Hotellfrukost, badrockar och tofflor samt en flaska champagne på rummet. En massa god mat (jag har provat både kalvkött och lamm för första gången) på en massa olika restauranger. Om jag ska rekommendera någon är det nog Bishop Arms. All Star och Balder i all ära, men maten på Bishop Arms var någonting helt annat. Underbart gott. Risotton var inte av denna värld! Det blev även surr på Lottas långt in på natten med ett par killar med anknytning till Norrbotten. Alltid skoj att träffa nytt folk. )

Nu är en ny arbetsvecka igång igen. För alla er som inte vet det har vi klätterborgen Krabban i bassängen hela veckan. Jag tror verkligen det är någonting som kan locka ditt barn till simhallen under sportlovet. Det verkar hur skoj som helst. :) Så välkomna dit, bada och mys. Och jag lovar att barnen somnar gott när kvällen kommer. :)

Inga kommentarer: