söndag 23 mars 2014

Bebis och Slalom!

Jag har blivit moster! En supergullig kille kom till världen i veckan. Ett stort GRATTIS till min syster. Jag hoppas hon får tillbaka orken så snart som möjligt. Nu längtar både jag och Alvar efter att få träffa underverket. Vi får hoppas det går redan i veckan. :)

I helgen gjorde min älskade sötnöt något jag aldrig har vågat:

Han satte på sig ett par slalomskidor och tog liften uppför Kanisbacken!

Vi pratade om att testa slalom hela dagen hemma och ångesten och nervositeten var stor hos oss båda. Väl i backen hyrde David ett par skidor och gjorde ett provåk då vi fick titta på. Jag kan säga att varken jag eller Alvar kom på andra tankar, vi skulle INTE åka slalom. Och plötsligt, som en blixt från klar himmel, ska Alvar helt plötsligt in till P-E och hyra ett par skidor och åka med David. Så det var bara att ta vara på ögonblicket. Vissa saker glömdes bort i stressen, men selen satt ordentligt runt dem båda när de begav sig upp i liften.

Och han var supermodig, superduktig och jag hoppas han var superstolt som vågade! Två åk blev det. Alldeles nog första gången. Nu måste vi bara se till att det blir fler gånger, så han inte fegar ur igen. Och vem vet? Nästa gång kanske även mamman vågar släppa oron och bege sig upp i de pistade backarna?

Inga kommentarer: