fredag 24 oktober 2008

Och idag? Ett evigt mörker...

Molnen har samlat ihop sig till en stark armé, tunga och täta och mörka, som bekämpar alla chanser till solljus. Regnet har trots allt upphört och jag ger inte upp hoppet om ljusning än. Vi har ju fortfarande flera timmar av dagen kvar! Kanske det blir en prommis ikväll?

Alla känslor stretar hit och dit idag. Och jag försöker organisera dem så gott jag bara kan, trots att jag vet att varje försök till analyser är lönlösa. Vad gör jag då? Jo, jag städar.

Så nu sitter jag återigen i ett nystädat hem. Ajax-doft i varje vrå, veckans smutstvätt är tvättad och hängd, sängarna är renbäddade och diskmaskinen i full gång. Jag har inget mer att göra. Så jag tänker dricka mitt kaffe och sedan bege mig på gymmet. Och hålla alla tummar jag har att ett pass på löpbandet kan skingra mina tankar. Åtminstone för stunden...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas det blir solsken snart för dig!

Anonym sa...

Tack så mycket för din fina kommentar, värmer i hjärtat :)
Ja vägg ord kan göra väldigt mycket. Du har en väldigt fin blogg, kommer åka på favorit bloggar ;)