tisdag 26 maj 2009

Adidas skor och "skiftbyte" ;-)

Idag har vi varit in till Piteå på lite "after work"-shopping. Vi lämnade in en mobil på reparation (hur kan det komma sig att nya saker ALDRIG verkar hålla?) och sedan blev det ett par nya adidas-skor till Alvar från en av sportaffärerna i staden. Vi avslutade dagen med middag på Max och min älskade lill-prins åt som han aldrig har ätit förr! Snacka om hungrig pojk´! Men det är klart, det är ju jobbigt att shoppa. Särskilt med tanke på hans rymningsförsök genom hela sportaffären med de nya, snygga skorna på fötterna. Skor som mamma inte ens hade hunnit betala! ;-)

I morgon är det dags för "föräldra-byte" igen. Jag saknar redan min älskling, men jag vet att det kommer att gå bra. Han har det ju superbra hos sin pappa med, för det är ju världens bästa pappa! Men jag har redan en föraning om att helgen kommer att kännas precis lika lång som vanligt...

Nu börjar det bli dags för sängen. I morgon är en ny dag... En ny dag i häggdoftande försommar-Sverige... Och i morgon ska Alvar på bondgård med sin förskola. Jag kan lova er alla att det var en mycket spänd pojke som lade igen sina stora blå ikväll! SÅ HIMLA SKOJ för alla barnen att få åka och titta på en massa kor och andra djur. Det behövs ju inte speciellt mycket mer för att göra dagen till en dröm för en massa gull-ungar i förskoleåldern!


GOD NATT

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet hur det är då man ska lämna sonen, tungt! Men jag har hört att brandmän kan lindra smärta...är det så????//Lina =)