måndag 4 maj 2009

Försommar i Skellefteå

I helgen har jag och David sökt lugnet i Skellefteå. Två stressfria dagar på Hotell Aurum utan måsten var precis vad vi behövde. Vi har ätit god hotellfrukost och strosat runt på stan och längs älven i sommarvärme. Vi har ätit goda middagar och fått spabehandlingar. Vi har shoppat, skrattat och spelat biljard. Och hela tiden har vi pratat... Jag har sovit som en prinsessa i underbart härliga sängar med kuddar och täcken som påminde om fluffiga sommarmoln.

Bilresan ner och hem var ett avstressande moment i sig. På vägen till Skellefteå den 1:a maj fick vi möjlighet att ta en paus och se alla snygga motorcyklar som åkte fyrkanten runt dagen till ära. På vägen hem tog vi en avstickare till Norsjö för att dricka kaffe. Vårt egentliga mål var Malå, men efter ett svartsjukedrama med GPS:en bestämde sig David för att stänga av den. Visst är det bra att få en utförlig vägbeskrivning till resans mål. Men att köra efter en skogsstig som består av grästuvor och lervälling... Ja, där gick gränsen!

Nu har jag alltså laddat om livets batterier igen. Jag är hemma igen med lite mer ork och lite mer lugn i själ och hjärta. Nu är det dags för vardagsliv igen. Och för första gången på länge tror jag att jag orkar med det...

1 kommentar:

Loppans pyssel sa...

Ahh, vad härligt det låter! Skulle inte tacka nej till en sådan resa själv. Nog för att jag älskar mina barn men att få sova några nätter utan dem skulle kännas underbart!