måndag 27 april 2009

Vaddå "barn-fri"???

Jag har varit "barn-fri" i helgen... Vilket ord... Det första jag tänkte på lördag morgon då jag vaknade var Alvar. Det sista jag tänkte på söndag kväll var Alvar. Den jag har längtat efter precis hela dagen idag är Alvar.

Nu är vi hemma tillsammans igen. Alvar önskade fiskpinnar och potatis till middag och eftersom jag själv var sugen på lax gjorde vi en fisk-kompromiss! ;-) "Åh, vilken god mat" var gullungens kommentar när fiskpinnarna och potatisen var ordentligt citronerade och kryddade. Världens underbaraste pojke, har jag nämnt det förr...?

Helgen har hur som helst varit trevlig, jobb och barnlängtan till trots. Vi var bjudna på middag hos Em på lördagkväll (tusen grattiskramar i efterskott!!!) och det var superskoj! Vi blev bjudna på god mat i trevligt sällskap. Det blev lite sång och mycket surr. Kvällen slutade på Forum där jag blev släpad runt på dansgolvet av David. Har jag nämnt att han tävlingsdansade förr och att jag är välsignad med två vänsterfötter och lika smidiga i pardans som en elefant?!? Jaja, jag hade då roligt och det är väl ändå huvudsaken?

Inga kommentarer: