måndag 20 april 2009

Löpning i vårsolen!

Idag var det dags för årets andra joggingtur utomhus. Jag lämnade charmtrollet hos sin moster och utgick därifrån idag. "Älvsbyn Runt"-turen fick det bli. 5 km i härlig vårsol på bar mark. Lite övning inför 9 maj med andra ord. Om jag nu inte drar mig ur i sista sekund. Det vore verkligen inte första gången i tävlingssammanhang. För jag är VERKLIGEN urtypen av tävlingsmänniska... Eller inte! ;-)

Det tog mellan 28-30 minuter att ta sig runt dessa ynka 5 km... Det är väl bara att inse att jag inte är bättre än så helt enkelt. Och trots det är jag SÅ stolt att jag faktiskt tar mig ut och springa lite nu och då. Nästan lika stolt som jag över att jag faktiskt ska springa både "Älvsbyn Runt" och "Vårruset", min tävlingsfobi till trots. Om jag nu kan samla mina svaga nerver, tänka bort magontet och faktiskt ta mig till starterna, ja det är en helt annan historia...

Inga kommentarer: