fredag 17 april 2009

Vårkänslor

Idag såg jag dem... Förälskade, flygandes högt, högt upp, så vita mot den blå himlen. De sjöng en sång om kärlek och flög nära, nära varandra. Är det sant att svanar finner en partner och lever resten av sitt liv tillsammans med den? Underbara tanke...

Idag har det haglat och regnat. Samtidigt har solen lyst från en nästan klarblå himmel. Ja, just det. Det är april månad nu. Och med april kommer chansen att ta årets första joggingur på asfalt. Det blev intervallträning igår (som "vissa" så fint kallar det) och det var hur härligt som helst. Tänk... På bara en månad kommer det räcka att klä sig i ett par knickers och en t-shirt när man beger sig ut på en joggingtur i vår underbara värld! Åh, vad jag längtar!

Min älskling önskade blodpudding till fredagsmiddag, trots att mamma var sugen på tacos. Men när sonen sitter och äter "blodpludding" och jag står och förbereder lite tacos kommer han på sig. "Alvar äta blodpludding. Sen Alvar äta tacos!". Underbara barn, du vet väl att du är underbar???

1 kommentar:

Syster sa...

Det är ju bara att bjuda in mig om det är tacos-time. Det vet du väl? Även om jag jobbar under dagen.