torsdag 2 april 2009

Torsdags-lediga!

Dagen är gråmulen och av solen syns inte en skymt. Trots det är morgonen underbart härlig och det känns verkligen att våren är i antågande. Under den korta promenaden hem fylldes den tysta morgonen av fågelkvitter. En fågelsång med ett löfte om töande snöhögar och isar som går upp, om vårblommor och porlande vatten. Det är bara att vänta ut den envisa vintern ett litet tag till. För våren, den kommer ju alltid. Eller så gör man som C och bokar en resa söderöver och möter upp våren där istället. ;-)

Idag är vi lediga, jag och min älskade prins. Vad ska en torsdag som denna bjuda på måntro? Undrar om El och hennes dotter har tid och lust att dejta en stund...? Fast jag tror vi får vänta åtminstone en timme till innan vi börjar höra av oss till dem. Det är ju inte alla som har världens sötaste gullunge till son hemma - som till på köpet är morgonpigg som få!

Nu är det dags för en kopp kaffe för mig så jag kanske vaknar till liv. Alvar är väldigt sugen på att lyssna lite på "Björnen Sover" så här på morgonkvisten. Så då får det bli så tror jag. Det om någonting är väl en skönt start på morgonen?

Inga kommentarer: