lördag 7 november 2009

Farsdag i förskott

Farsdagsfirande ikväll. Vi tjuvstartade lite, men jag tror pappa uppskattar det lika mycket vilken dag det än sker på. Maten var supergod, som alltid då mamma lagar mat. Hur kommer det sig att mammas mat alltid är den bästa? D hann dock knappt sätta sig vid bordet förrän det började larma och det var dags att sticka. Men självklart fick han i sig lite mat när han kom tillbaka. (Eller lite och lite... Äter den killen någonsin lite?)

Alvar har underhållit hela kvällen. Sjungit och tecknat och pratat och busat. Sedan hann han med en prommis med sin moster och Melker med. Kvällen blev lång och vi hann knappt hem förrän en väldigt trött kille knoppade in i soffan, med Alf och Kissen och snutten i famnen.

Nu sitter jag och läser lite bloggar medan D röjer fram garaget. Tydligen ska min opel få bo inne i värmen i natt. Kan verkligen behövas efter natten och dagens snöande. Ispaket är milt sagt kan jag lova!

Nu närmar hur som helst sig midnatt och kvällen är slut. Jag tror minsann det är dags att stänga av datorn, släcka ner huset och krypa ner under duntäcket och mysa i värmen. Och hoppas det blir en lååång sovmorgon i morgonbitti.


GOD NATT!

Inga kommentarer: