fredag 27 november 2009

Min onda hals ger så sakta upp...

Idag har jag varit hemma och kurerat mig, på intensiv inrådan från mina arbetskamrater. Hade jag jobbat kväll i kväll hade det säkert gått bra, men i morse var jag väldigt glad att V stod på sig och ville att jag skulle vara hemma en dag extra. Efter en natt med irriterande hosta hade jag aldrig tagit mig upp klockan kvart i sex i morse. Men då jag väl vaknade på morgonen vaknade jag utan halsont för första gången på en vecka. HÄRLIGT!

Lite julpynt har hunnit komma upp så här dagarna före första advent. Men själva första adventsstädningen får vänta till i morgon. Jag försöker känna mina gränser och är man halv-sjuk så är man... Men en och annan julstjärna och några "Kanel och Lagerbär"-ljus gör huset mysigare och tänder en liten gnista av jul inom mig. Det är bara att undvika att titta ut genom fönstret och se bristen på snö för att bibehålla den lilla julkänslan som sakta börjar infinna sig...

Nu är det snart dags att börja med middagen. Det blir kyckling. Frågan är bara i vilken form. Tänkte mig Dragonkyckling i ugn, men sedan såg jag ett recept på Ingefärakyckling med julmustsås... Hmm. Vi får se vad kvällen har att erbjuda!

Inga kommentarer: