tisdag 11 maj 2010

Vårhimlen

Nu känns det verkligen att våren är här. Det är ljust mycket längre på kvällarna och kvällssolen färgar himlen rosa. Under dagen idag mörknade himlen i tusen gråa och svarta nyanser och himlen verkade förbereda sig på årets första åskväder. Varken muller eller blixtar fortplantade sig över vårhimlen idag, men jag väntar med spänning på sommarens första urladdning av blixtrande skönhet. Under tiden passar jag på att njuta av vårkvällens trolska ljus.

Nu är gården är krattad och hallonriset genomgallrat ordentligt. Alvar fick fara på Coop med David och köpa sin alldeles egna kratta som kapades till önskad höjd. Resultatet blev ett välfyllt släp med säckar sprängfyllda av löv och hallonris som sett sina bästa dagar. Jag hoppas verkligen att det inte tar lika länge att gallra nästa vår om man håller efter det ordentligt. Och kanske törs vi plocka hallon i sommar och i höst utan att behöva lämna hallonriset med en halv bunke med hallon och brännässlemärken över hela armarna. Kanske vi kan våga Alvar låta ge sig in i barnadrömmen med söta, mörkrosa bär denna sommar...

I morgon är det helg igen, efter endast 3 arbetsdagar. Jag hoppas verkligen det fina vädret håller i sig så kanske en helt (o)vanlig onsdag kväll kan bjuda på någonting gott från grillen. Det skulle vara så kul att hinna med att grilla en gång till innan Alvar åker till sin pappa igen. Han verkar verkligen tycka det är kul att få vara med och grilla!

Nej nu är det dags att återvända till den spännande ;-) hockeymatchen. Jag hoppas Sveriges spel fortsätter i samma anda så att Sverige utklassar Frankrike total. Även om nu jag kan tycka att Sveriges spel ikväll lämnar mycket att önska inför framtida matcher...

Inga kommentarer: