måndag 22 november 2010

Helgen

Helgen har varit lugn i och med att jag inte är riktigt frisk. Men på lördagen följde jag David och Alvar på sportaffären för att köpa ett par skidor till Alvar. När han hörde att tomten hade frågat om han ville ha skidor ville han nämligen ha dem på en gång! :-) Alvar var superduktig på att åka skidor, särskilt med tanke på att han påstår att det är första gången. Det första han sa söndag morgon var: "Mamma? Tror du det har snöat lite i natt? För jag vill åka skidor!" Så roligt det måste ha varit för en kille på 4 år att hitta ännu en skojig sak att göra i snön!

Idag på eftermiddagen började vi smyg-pynta lite inför första advent. Men det är svårt att hålla sig till att "bara små-börja" för mig som är van att få fram allt på en gång. Men orken räckte inte den här gången, så vi får nog sprida ut pyntningen under veckan. Det är liiiite tidigt i min smak att börja pynta redan nu, men eftersom att Alvar åker på torsdag så vill jag pynta medan han är här. Vem vill missa glädjen i hans ögon när vi grävde fram den dansande, sjungande renen från en kartong i källaren??? "Mamma, Isis (hans älskade isbjörn som han fick förra julen) har saknat honom lääänge!" GUUUUD, vilken söt-nöt jag har här hemma!!!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Förlåt för sent svar..
yepp, mår inte alls så bra till o från..Eftermiddagar o kvällar är värst just nu men de kommer dagar då de är från morgon till jag går o lägger mig:( ja de va tråkigt att resan inte blev, men de känns inte så farligt. Vi tog rätt beslut:) Då jag har jobbigt med maten här så tror jag inte att de skulle funka där. Tar postafen morgon o kväll, hjälper ibland o ibland inte alls.. Seabannds har jag också prövat o de funkade inte alls:( Men de är väl bara vänta ut tiden, de ska väl ändå börja ge med sig snart tycker jag! :)

Annso sa...

Vad gulligt! Men jag tycker faktiskt att du har lite lite bilder i din blogg, lägg upp lite. Ta med mobben.. :)