fredag 23 december 2011

Dan före dopparedan

Efter in lååång dag på jobbet (om än i gott sällskap) har jag tillslut tagit jullov. Vi börjar vara klara med julmaten. Laxen är gravad, köttbullar och Jansson klart, patén håller på att svalna och skinkan väntar i kylen på att bli griljerad. Vi är med andra ord redo för jul tillslut!

Alvar har blivit sjuk. Han har ligger med nästan 40 grader i feber precis lagom till julafton. Jag hoppas verkligen han är lite piggare i morgon så han orkar med att fira jul. Om vi inte missminner oss var han sjuk även förra julen... (eller var det därförra?) Himla typiskt, han som inte är sjuk speciellt ofta i vanliga fall. :( Men, men... Vi gör det bästa av det hela. Jag hoppas bara han är pigg nog att njuta av tomtens besök åtminstone. :)

Nu blir det lax till middag och sen får vi se om vi orkar ta oss till Västermalm en sväng för lite bingolotto-spel. Fast det kändes VÄLDIGT skönt i soffan måste jag medge... ;) Jaja, den som lever får se. ;)

2 kommentarer:

Ellie sa...

Måste bara säga att du har en helt fantastiskt underbar son :). Alvar brukar leka med min dotter ibland.

Vardagsliv och Tankar sa...

Tack så mycket! Alvar har himla tur att ha en lekkamrat bara tvärs över vägen. :)