tisdag 6 december 2011

Julkänsla? Nja...

Nu har det äntligen kommit lite snö! Julkänslan vill inte riktigt infinna sig, trots julgardiner, kanel & lagerbärljus och julklappshandling. Men till helgen ska vi julpynta lite till tror jag. Jag gissar att min son gärna vill klä julgranen och det kan ju knappast skada julkänslan, eller hur?

Alvar är här medan hans pappa har rest till varmare breddgrader. En och en halv vecka till får jag behålla honom här och det känns underbart! Det känns som om stressen jag kan känna när han bara är här en vecka har tonat bort. Nu hinner vi ju få spendera fler lediga dagar tillsammans än vanligt och då hinner vi hitta på saker i lugn och ro, utan stress. Än så länge går det bra för Alvar att pappa inte är hemma. Vi får väl se om det håller i sig hela tiden han är hos oss. Det brukar ju alltid komma meningsskiljaktigheter som gör att han helt plötsligt hellre vill vara hos sin pappa. Vi får hoppas att han slipper börja sakna honom alltför mycket...

Nej, nu är det dags för soffan ett tag innan jag intar sängen. Blot av Håkan Östlundh är det som gäller i läsväg just nu. Har ni inte läst hans böcker rekommenderar jag er att göra det. Svenska deckare/polisböcker som får en att sjunka in i en annan värld, om än bara för en stund. :)

Inga kommentarer: