tisdag 23 september 2008

Ännu en dag...

Jag och Alvar har njutit av sovmorgon idag. Till klockan kvart över sex... Ordet sovmorgon har verkligen en helt ny betydelse idag än för tre år sedan! Men även den kortaste sovmorgon kan vara underbart härligt. Han väckte mig med skönsång och mjuka kramar och porlande barnaskratt. Och dagen är ännu ung. Kan det bli bättre än så?

Nu laddar vi lugnt upp inför dagen. Sonen går igenom alla sina leksaker som uppladdning inför en heldag på förskolan. Jag är inne på min andra kopp kaffe och börjar så sakta känna orken återvända. Jag ser solen utanför fönstret idag, en sol som alltid är lika välkommen. Och en dag som denna är valet i det närmaste självklart. Då kaffet är uppdrucket och Alvar har lekt klart blir det en lång promenad i den värmande höstsolen. En ordentlig uppladdning av livets batterier!

Inga kommentarer: