söndag 21 september 2008

Tillfredsställd

Den soliga hösten fortsätter och mitt hjärta är lika lätt som igår. Tänk vad några strålar sol kan göra!

Jag och Alvar tog en långprommis tidigt i morse. Kylan nöp lite i kinderna och andetagen blev till små moln medan vi forcerade samma sträcka som så många gånger tidigare. Min lillprins fick inte se några tåg (idag heller!) men bortsett från det var det en mycket lyckad start på dagen.

Nu ligger A ute i vagnen och myser. Jag sitter här efter en joggingtur i den värmande höstsolen och varvar sakta ner. Jag känner ett skönt lugn i kroppen, doften av mitt "lyckoschampoo" från hårtesten som hela tiden faller ner över kinden och tillfredsställelse i hjärtat. Känner mig snart redo att göra dagens val. Blir det ljusparty eller bio med några vänner ikväll? Vi får se... Det lutar åt ljusparty tror jag. För hur kan man säga nej till dofter som är som balsam för en trasig själ?

Inga kommentarer: