tisdag 17 februari 2009

Bullbak i kylan!

Klockan 7 i morse slog både jag och Alvar upp våra ögon, trots att det är vår lediga dag. Kylan håller fortfarande i sig och solen skiner från en klarblå himmel. Det är så underbart vackert ute... Kan det vara så att en bit av himlen har ramlat ner under natten...?

Eftersom vi tog oss upp så pass tidigt idag bestämde jag mig för att vara lite mer produktiv än jag brukar vara under våra lediga dagar tillsammans. Bullbak fick det bli idag! Nu är bullplåt nummer två av fyra i ugnen för gräddning. Alldeles strax ska jag sätta på kaffet och ta fram lite mjölk. Jag ska hämta min älskade trollunge från sitt rum och vi ska sätta oss och mysa i vårt varma kök med några nygräddade bullar. Och njuta av att ha turen att bo i en sån underbart vackert värld...

2 kommentarer:

Anonym sa...

du de där såg gott ut...vi kommer ;-)

Anonym sa...

Åh vad gott med nybakta bullar!! Ha det gott//Lina =)