tisdag 10 februari 2009

Mer snö

Nu har det snöat igen. Rätt mycket... Om jag säger att vår lilla by har bäddats in i ett decimetertjockt lager nysnö tror jag inte att jag ljuger. Helt plötsligt blev hela världen lite ljusare igen. Ljusare, och gnistrande vacker. Tallarnas grenar får ännu en gång kämpa under snökristallernas tyngd och plogkarmarna är helt plötsligt bländande vita och lite för höga i alla vägkorsningar.

Jag var ute igår och skottade snö. Det var så härligt att få utföra nån typ av kroppsarbete igen i den friska luften! Jag kan med andra ord vara utomhus igen utan att drabbas av hostattacker och köldastma. Så igår blev det en prommis i kylan. En prommis med bra musik i öronen och högt tempo på benen. Och det var så himla härligt! Tror jag ska prova mig på löpbandet i lite högre fart snart igen. Mina ben ville bara springa igår trots min halv-onda hals. Kanske jag skulle prova i veckan ändå trots att jag hade tänkt försöka vila... Vad har jag att förlora?

Inga kommentarer: