fredag 12 februari 2010

Trött liten gullunge

En alldeles för tidig morgon blev det vill jag lova, både för mig och Alvar.

Jag och Alvar vågade oss ut en halvtimme mitt på dagen, trots den bitande kylan, för att leka lite i snön. Men trots att solen värmde och termometern hade smugit upp mot varma -15 istället för -25 så blev det bara en halvtimme eftersom mamman började frysa om fötterna. Det är konstigt det där... Alvar klär jag på för kung och fosterland men har alltid tendens att glömma mig själv...

Efter lunchen blev lill-prinsen trött och den tröttheten höll i sig till nu ikväll. Både besöket av mormor och Petter tröttade ut och tårarna låg på ytan. Men efter att ha fått i sig lite middag (i ett svagt ögonblick önskade han sig makaroner och korv och så blev det) och byggt lite lego med D så ligger han nu i sin säng. Jag hoppas innerligt att han får somna snabbt, han behöver verkligen sova en lång natt i natt.

3 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Jag ringer inte dig för två skäl. 1) Jag har inga pengar att ringa för. 2) Varenda gång jag har pratat med dig i telefon så har du flippat ut och betett dig som en riktigt rubbad människa, ja betydligt värre än R någonsin gjort. Du vet mycket väl vad jag menar!!

Vad du vill prata om vet jag inte? Ja, jag bryr mig om mig själv. Och vet att jag mår skit och samtidigt vet vad som kan få mig att må bra igen. Och det finns ingenting i hela världen som säger att Alvar mår varken bättre eller sämre av att bo kvar i huset. Han är inte ens 4 år, så mycket förstår han inte än! Det är DU som mår bra över att bo där, fast du inte ens kan sova om nätterna..?!

Och prata inte med mogen med mig. Du som alltid försökt få mig att framstå i dåliga dagar framför dina vänner osv. Du har för helvete sagt att jag vill att Alvar ska DÖ. Jag menar, vem säger något sådant?! Om jag skriver i min blogg varför jag mår dåligt, är för att ALLA frågar vad som har hänt. Jag har inte skrivit vad du SA den där kvällen, eller resterande sjukerier som du hållt på med den sista tiden. Jag har försökt göra det så rumsrent som möjligt!!

Sen är det konstigt. Ingen vill att jag ska vara med R, inklusive mig själv. Men det enda sättet jag kan slippa han, det hindrar ni mig från att ta?!

Vardagsliv och Tankar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Vardagsliv och Tankar sa...

Jag ska inte göra som du. Läs din mail om du vill ha ett svar...