onsdag 3 februari 2010

Vintermorgon

Det är drömskt vackert ute denna morgon. Solen bryter sig nästan igenom molntäcket och snön som har fallit under gårdagen glittrar och gnistrar. Det är (självklart) kallt ute, över tjugo grader kallt. Men vad gör det när dagen är så ljus och vacker?

Vi har så sakta börjat vår dag igen. Alvar äter välling och ser lite morgon-tv. Jag sitter vid datorn och avnjuter en kopp hett kaffe. Vi laddar upp för ännu en arbetsdag på jobb och förskola, och det känns bra...

Det är så skönt att ha min älskade lill-prins hos mig igen, så skönt att bli väckt av varma kramar och berättelser om djur och fantasivarelser av alla de slag. Men en vecka går alltför snabbt och i morgon är det dags för honom att åka till sin pappa igen. Men jag får väl försöka göra det bästa av de veckor Alvar inte är här med. I helgen ska jag sova länge, försöka vara ute lite om vädret tillåter och bara ta det lugnt. För som sagt, en vecka går fort. Och snart är min gullunge tillbaka hos mig igen. :-)

Inga kommentarer: