fredag 24 juni 2011

Midsommarafton

I det här huset firas midsommarafton i dagarna två detta år. Eftersom Alvar åker till sin pappa torsdagkvällar så passade vi på att fira midsommar tillsammans med honom redan igår. Ingenting avancerat, men en tur till stugan blev det i varje fall. Där plockade vi lite sommarblommor och gjorde en blomsterkrans och hann även med att grilla hamburgare innan det var dags att åka hemåt igen.

När vi lämnat Alvar hos sin pappa igen tog jag en taktikvila i soffan (av det längre slaget måste jag medge) innan jag satte igång med nubbesalladen och spiralsalladen. Lite motvilligt kan jag säga, med tanke på tiden på dygnet... Det var däremot rätt skönt att vakna idag och veta att de står klara i kylen redan, tillsammans med det marinerade köttet.

David och hans pappa är ute och jobbar runt grunden - igen! De är så duktiga och nu ser jag slutet på det här projektet. Igår kväll (medan jag vilade och lagade lite mat) höll David nämligen på ute med att fylla igen grunden. Så nu är det inte längre en omöjlighet att ta sig fram till bron utan att behöva krypa under häggar och genom granar! SKÖNT!

Snart är det dags att åka till stugan där midsommaren ska firas. Jag håller alla tummar och tår att regnet håller sig borta idag. Och om man får önska en aldrig så liiiten sak så hoppas jag att solen tittar fram med!

TREVLIG MIDSOMMAR!

1 kommentar:

Allt å lite till sa...

Kan inte riktigt komma ihåg när jag beställde den (hjälp, nu går det utför), men nog är det säkert ett par veckor sedan.

Hur går det för er med grävningen och allt? Börjar ni se "ljuset i tunneln" snart? :)