söndag 19 juni 2011

Nedräkning!

Jag har väntat sen fredag eftermiddag att det ska börja regna. Jag har med bävan hängt ut tvätt på tork och väntat att få rusa ut för att hämta in den igen. Men de få droppar som har kommit i helgen kan knappast kallas för regn. Och inte gör det mig någonting. När det bara är kring 15-20 grader varmt och mulet är jag helst utan regn... Under examens veckan var det över 30 grader och strålande sol. Vi får väl se om den riktiga sommaren har varit för i år. Men jag håller tummarna att den återvänder igen om ungefär två veckor.

Nu är det inte många arbetsdagar kvar före semestern. 8 stycken närmare bestämt. HÄRLIGT! Och så fort sista arbetsveckan är slut sätter jag, Alvar och David oss i bilen och åker iväg på en liten semesterturné. Två djurparker har vi tänkt hinna med och förhoppningsvis, om vädret tillåter, lite bad med. Jag hoppas det blir så härligt och avslappnande som jag hoppas. Det kan vi behöva efter allt jobb nu på sistone. Och Alvar, han längtar. Han surrar om vår semesterresa hela tiden! Spännande!

Alvar hoppas på att få träffa en vit tiger även i år. (Junsele -10)

Arbetet med grunden fortlöper bra. Igår var Davids bror och pappa här hela dagen och hjälpte till att gjuta det sista, spika upp isoleringen på väggarna och lägga ner lite rör. Det är långt ifrån klart än, men det går ju alltid snabbare när man är fler. Tack så mycket för hjälpen! Och idag har arbetet fått vila - än så länge. Söndag är väl vilodagen? Men jag gissar att så fort Alvar har lagt sig ikväll kommer David att krypa ner i sin vallgrav igen och fortsätta skotta och sopa sand. :)

Asfalten på grunden är bortslipad...

...och det dammade hyfsat mycket vill jag lova!

Den del av grunden som är ovan mark även i vanliga fall är ommålad.

Isoleringsskivor är uppsatta på väggarna.

Inga kommentarer: