onsdag 29 juni 2011

Nu blir det mörkare igen...

Midsommar har kommit och gått (jag ska försöka lägga ut någon mer bild senare). Nu blir det mörkare ute igen. Men det märks inte än, tack och lov. Även om jag saknar mörka kvällar dagar som denna för att verkligen få den riktiga utlandskänslan.

Dopp midsommarnatten 2011. Underbart varmt i vattnet!

Det är sommar igen. RIKTIGT sommar igen! Det är närmare 30 grader varmt ute i skuggan under dagarna (om jag får gissa är det betydligt många grader över 30 i skuggan under dagarna), vindarna är varma och solen strålar. Det är sommar. Semester... Två extra semesterdagar har försvunnit hittills i veckan och om jag bara hade vågat hade jag tagit ut semester även i morgon. Men jag törs inte svika mina kollegor ännu en städardag... Jag får väl tänka positivt... Jag ska plocka ut så många komptimmar jag bara kan i morgon. :D Bara jag visar upp mig känns det inte som om jag är en komplett svikare.

Jag har dock hunnit med en tripp till stugan idag för ett (och två och fem) dopp i den svalkande sjön. Nu när min Opel tillfälligt har flyttat till Flurheden är det inte så lätt att ta sig iväg, trots att jag hade semester idag. När David har jour har han jour. Men han bytte bort den ett par timmar på eftermiddagen så vi kunde åka och bada. Underbart härligt. Och idag tog min älskade mamma sitt första dopp för sommaren även hon. Även om det var under många tjut över hur kallt vattnet var. ;) Men när hon väl doppat sig hade hon inte bråttom upp. Och jag har undrat varifrån jag fått min vattenvana?! :)

Två dagar till semester "på riktigt"! HÄRLIGT!!!

Inga kommentarer: