måndag 6 juni 2011

Skön sommarhelg!

Igår var vi på kalas hos en av Alvars kompisar. Jag varnade Alvar att det skulle bli mycket barn, nästan som på dagis, och att man kan leka med alla. Han har annars tendens att mest ty sig till mig när vi är iväg på barnkalas. Föga visste jag hur rätt jag skulle ha angående mängden barn. Jag tror det var omkring 15 busiga barn som röjde runt ett par timmar. Och Alvar lekte som han aldrig gjort annat. Underbart skönt att se! Tack M för att du ordnat ett så fint kalas!

Idag har vi njutit av sommarvärmen. Jag tror den är här nu, på riktigt! Varmt och skönt hela dagen och vindarna som har blåst har varit ljumma och härliga. SKÖNT! På förmiddagen gick vi förbi några grannar på kvarteret ovanför med ett par paket välling som blivit över eftersom Alvar slutat äta den. När vi for hem fick vi med oss tre par fina shorts till Alvar, som kompisen har växt ur. Tack så mycket! Mycket välkommet nu när sommaren är här igen. :)

Resten av dagen har vi spenderat i Granträsk där David har fixat rören till vattnet som gick sönder under stormen. Vi har även passat på att mata fiskarna och bada fötterna. Men årets första dopp "på riktigt" får nog vänta någon vecka till tror jag. :)

Inga kommentarer: