torsdag 16 februari 2012

Sjukstuga

Min stackars gullunge har fått en fruktansvärd hosta. Det började förra helgen och verkar inte vilja ge sig. Visst, han hostar inte lika ofta nu och han är i stort sett feberfri, men å andra sidan är hostattackerna han får värre nu än tidigare. Och som mamma vill jag bara hjälpa honom att hosta ordentligt när han kippar efter luft. Som tur är hanterar han situationen bra, han verkar inte tycka det är hälften så obehagligt som jag upplever det. Och tur är väl det! Men nog känns det bra att han ska vara hemma även i morgon. Jag är rätt säker att han skulle bli hemskickad bums om fröknarna på förskolan fick höra honom få en av sina hostattacker...

För mig blir det jobb i morgon igen och jag måste säga att det känns rätt okej med jobb både fredag kväll och lördag. Jag tror minsann jag har suttit instängd i detta hus alldeles för länge nu. Helgjobb är väl inte det jag älskar mest i vanliga fall om man säger så. ;)

Nu är det dags för Spökjägarna igen. Jag kan lova att vi har hunnit med att spela det både en och annan gång den här veckan! Konstigt att jag nästan aldrig lyckas vinna... Jaja, kanske det är min tur nu?

Inga kommentarer: