måndag 3 september 2012

En lugn, lugn helg...

Jag och David har spenderat en helg i Umeå på vårt absoluta favorithotell, Hotell Avenyn. Resan dit var lång. SÅÅÅÅ lång. Jag glömmer det varje gång, hur långt det känns. Värsta biten är mellan Skellefteå och Umeå. Och i år var gudarna emot oss. ;) När vi hade dubbelfiligt på vår sida fanns det inte en bil i sikte och det var uppehållsväder. Men så fort vägen smalnade av började det ösregna och bilarna hopade sig framför oss. Men alla resor tar slut, och vi kom fram till vårt lilla hotellparadis.

Mat på Balders, nåt vinglas på Lottas. Gott dricka och gott sällskap, med många argumentationer och diskussioner på en  helt underbar nivå. Det var vad fredagkvällen bjöd på. Underbar mat, underbar uteservering. Och insikten att inte heller Umeå är speciellt stort gick upp för mig när servitören från Balders helt plötsligt satt vid bordet bredvid vårt. :)

Jag shoppade, för en gångs skull. En handväska, som föll mig i smaken. TILL SLUT!!! Som jag har letat. Att väskan endast kostade 149:- är inte heller helt fel. :) Middagen avnjöts på All Star. Kyckling med en god svampsås på deras härliga uteservering. Mysigt värre. ;) Sen tog vi en sväng förbi Lottas på vägen hem. Underbarare miljö kan man knappast tänka sig. HÄRLIGT! Men som vanligt var det Alvar som var i våra tankar. Både ett och två kort blev genomgångna och kvällen var perfekt. På så vis fick jag ha min lille son med på även detta äventyr.

Resan hem gick snabbt. Betydligt snabbare än resan ner. Helger som denna behövs då och då. Vi behöver andas lite extra, rå om varandra lite extra. Och det är härligt och underbart och inte alla förunnat att kunna unna sig detta och få uppleva helger i lugnets tecken. Så jag är tacksam. Inte varje dag, inte alltid. Men i detta nu, just i detta andetag, är jag enormt tacksam för allt livet har givit mig...

Inga kommentarer: