torsdag 27 september 2012

Höstens baksida

Idag har hösten visat sig från en av sina mindre charmiga sidor. Regn, regn och åter regn... Jag blir som klubbad av det här vädret, helt totalt knäckt. Och många med mig kan jag tro. Men nu är det bara en morgon kvar att arbeta den här veckan. EN till morgon att ta sig upp. I morgon har jag "turen" att börja redan klockan sex, så jag gissar att det blir en tidig kväll för mig ikväll.

Vi har varit in på allas våran favoritsportaffär idag. Där blev det provning av skridskor, regnfleece samt en vinterdress för Alvar. Det känns rätt skönt att ha det gjort. Nu är jag bara nyfiken på hur skridskoåkningen kommer att gå. Han är lite orolig över hur ont det gör att ramla när man åker skridskor. Han har till och med tränat att falla på knäna på golvet hemma för att få ett hum om hur det är. Hur ska man förklara det för en kille på sex år? Hur ska man kunna förklara att mestadels av den första tiden i skridskor spenderar man med att försöka ta sig upp igen efter det senaste fallet? Hur ska man förklara att det faktiskt känns, ja till och med kan göra lite ont, att ramla men att lyckan av att åka överskuggar detta faktum? Det är verkligen inte lätt hela tiden... ;)

Nu ska jag tända några härligt doftande ljus och mysa ner mig i soffan ett tag innan det är dags för sängen. Det måste väl ändå vara fördelen med hösten, särskilt regniga dagar som denna: Att få tända lite ljus i mörkret och inte ha dåligt samvete för att man inte hittar på någonting ute istället... Trevlig kväll!

Inga kommentarer: