torsdag 20 september 2012

Magplasket?

Hur många minns "Magplasket"? Jag har själv ett vagt minne, som kom till ytan idag, av en simtävling vi hade någon gång under de första 6 åren i skolan som kallades Magplasket. Minns jag fel, eller är det fler av er som har minnen av detta? Och även om det bara är ett minne som kommer från ingenstans (jag kan ha drömt, jag är bra på att drömma ;)) är jag säker på en sak: Det är helt värt att återinföra detta. Simtävlingar på leknivå kan väl aldrig vara fel? Eller...?

2 kommentarer:

Loppans pyssel sa...

Jodå, jag kommer ihåg. Jag tyckte det var så hemskt och förnedrande så det minnet har bitit sig fast. Allt jag hade i huvudet var att jag absolut inte fick komma sist...

Vardagsliv och Tankar sa...

Men äsch att det var så du upplevde det. :o Inte skoj... :( Jag som tänkte att det var en rolig grej för alla barn. För alla är ju inte duktiga på fotboll eller handboll eller hockey eller innebandy eller friidrott osv... Jag tror ändå jag ska försöka kämpa igenom att även de som är duktiga i vatten ska få chansen att känna sig extra duktiga. :)